Sunday, November 15, 2009

GERAK Nafi PAS Terlibat Dalam Laporan Dakwaan Rasuah Tan Sri Khalid Ibrahim

KENYATAAN MEDIA
16 NOVEMBER 2009
Gerakan Rakyat Integriti & Anti Korupsi (Gerak Malaysia) menafikan penglibatan PAS dalam isu pendedahan laporan dakwaan rasuah MB Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim. Beberapa dakwaan laman web http://umno-reform2.com/front/index.php?option=com_content&task=view&id=514&Itemid=58#JOSC_TOP dan blog http://airmataselangor.blogspot.com/2009/11/kerana-kelemahan-khalid-hassan-ali-naik.html yang menuduh Gerak Malaysia telah diberikan dokumen berkenaan oleh PAS Selangor adalah suatu bentuk tuduhan berat kepada Gerak Malaysia. Tuduhan-tuduhan ini sengaja digembar-gemburkan bagi merosakkan reputasi Gerak Malaysia selaku badan bebas yang bertindak secara neutral dan adil dalam melaporkan apa-apa juga isu dakwaan salahgunakuasa dan rasuah.
Gerak menggesa agar pihak yang bertanggungjawab ini untuk mengemukakan bukti-bukti kukuh terlebih dahulu sebelum membuat sebarang tuduhan. Kita bimbang tuduhan ini adalah bentuk-bentuk cabaran kosong tanpa bukti untuk dikemukakan bagi dijawab oleh pihak Gerak.
Gerak tetap berpegang pada prinsip integriti dan bergerak bebas tanpa ada kecenderungan untuk berpartisan dalam mana-mana juga isu yang melibatkan integriti dan anti korupsi. Gerak menyeru agar rakyat tidak mudah terpengaruh dengan tuduhan rambang dan tidak berasas seumpama ini.
MOHD NAZREE MOHD YUNUS
Pengerusi Gerak Malaysia

No comments:

Post a Comment